Impronte Politecniche - Amalia Ercoli Finzi intervistata da Michèle Lavagna
“La meccanica orbitale è un po’ una danza e quando guardo le stelle immagino che tutto si muova in armonia, c’è proprio la musica delle orbite che mi trascina e mi porta di là”.

Amalia Ercoli Finzi, 85 anni, Professoressa Onoraria di Meccanica del Volo Spaziale al Politecnico di Milano, ripercorre la sua storia in dialogo con la Prof.ssa Michèle Lavagna, sua ex allieva per “Impronte Politecniche”, il ciclo di video-ritratti dedicato a professoresse e professori Emeriti e Onorari del Politecnico di Milano.

Guarda il video completo su YouTube: https://youtu.be/dWZlD4CBe-Y

“Orbital mechanics is a kind of dance and when I look at the stars I imagine that everything moves in harmony, it is the music of the orbits that pulls me in and takes me there”.

Amalia Ercoli Finzi, 85 years old, Honorary Professor of Space Flight Mechanics, retraces his academic career in conversation with Prof. Michèle Lavagna, her former student, in the first video of “Impronte Politecniche” (Politecnico Footprints) the series of video portraits of Emeritus and Honorary Professors of the Politecnico di Milano.

Watch the full interview here: https://youtu.be/dWZlD4CBe-Y

(Feed generated with FetchRSS)

Categories:

Tags:

Comments are closed