Politecnico di Milano: GIRLS@POLIMI: aperto il bando 2020/2021
GIRLS@POLIMI 2020/2021: last days to apply!
Deadline: 31 March 2021

Gender equality in Politecnico di Milano programmes in engineering is still a long way off, with less than 35% of female students enrolled.

This is why one of the actions of the POP – Pari Opportunità Politecniche (Politecnico Equal Opportunities) strategic programme is GIRLS@POLIMI: 13 scholarships donated by three companies (Intesa Sanpaolo and Intesa Sanpaolo Innovation Center, Snam, BCG in Italia) and a private donor to support as many female students.

Si è conclusa con successo la nuova campagna di raccolta di donazioni per GIRLS@POLIMI: un progetto del Politecnico di Milano che si rivolge alle imprese per invitarle a donare borse di studio per sostenere le studentesse di ingegneria. L’iniziativa è una delle azioni concrete messe in atto dall…

(Feed generated with FetchRSS)

Categories:

Tags: